pomo

Direktlänk till inlägg 13 januari 2015

Då har vi vilat upp oss efter flygresan

Av Snöberg - 13 januari 2015 00:34

Då ger vi oss av från Portaprincess. Har hittat en ställe på nordvästra kusten av Palawan som ska vara vackert och med bra dykning. "Port Burton" ska vara något krångligt att ta sig till och från men eftersom vi inte har bråttom vill vi passa på att kolla in det.

Andra dagen i PP åkte vi ut på en utflykt i djungeln för lite Tarzan fasoner��
 1,3 km +750m+500m lång linbana. Pontus fick åka först��
Det var en hissnande färd bland trädtopparna!
Pontus och jag var för lätta så de fick lov att dra in oss sita biten...
Trots att det skyltades med ekologiskt och djurvänligt var det flera tveksamma andra aktiviteter som inkluderade fiskmatning med salta kex och turåkning bakom en liten vattenbuffel. Vattenbuffeln på bilden spändes för en 2 hjulig obalanserad vagn med bildäck. selen bestod av smala rep som skar in i skinnet och ett ok över nacken som fick ta all tyngd (ville inte ta kort) . Vi hoppade av efter 5m. Och fick gå mycket långsamt för att gå i samma takt som den stackars kvigan.  De 8 övriga asiaterna satt kvar��De frågade om vi var rädda. Nej (är förfan jockey, den här varelsen tar sig knappt fram eftersom nacken håller på att gå av) -Vi tycker synd om henne! Var på asiaterna åtminstone sa "I'm sorry cow for beeing fat." Ochett unisont asflabb efter det... Morr��
Vid lunch var det en hund där nosen hade ett stort hål och en fasan i en liten och väldigt lortig bur��. PP ska vara känd för sin renlighet och naturvänliga inställning men gissar att det kommer ta stora insattser på utbildning många generationer innan saker förändras i Asien��
Nåväl hoppas vi turister påverkar åt andra hållet genom att vis dem vad vi tycker att djur har för rättigheter.
Här är två bilder från restaurangen vi åt på på kvällen. Tveksam mat men vyn vägde upp upplevelsen!

Vi stannade en extra natt i PP och hade tänkt gå på en hyffsat välkänd restaurang som tydligen ska vara mycket bra. Men eftersom Monicas mage som vanligt gått på semester när hon reser till Asien och Pontus mage gjort det motsatta, blev vi kvar på hotellet och spenderade dagen i sängen och lite i/vid poolen.  Dessutom tog vi en massage. Monica tog en sväng in till stan för att handla på sig lite mediciner inför fortsatta resan. Det är INTE kul att vara magsjuk under en 5h skumpig minibusstur...
Håll tummarna för att medicinerna hjälpt, för nu hoppar vi på bussen.
Amen och kram

micha

14 januari 2015 07:52

Härligt kram från oss till er.

Therese & Johan

17 januari 2015 16:16

Hello! Nu har vi hittat till er blogg, kul!
Måste ju såklart dra några trötta, djupa suckar när jag (Therese) läser om stackars kossan 😪
Hoppas magen mår bra och att ni har det gott! Kul att leka Tarzan, det hade Johan gillat!
Så härliga bilder, att få se sooool, värme och grönska, njut!
Här är det IS, snö och tråkväder. Kompis flyttade in hos oss igår kväll, han såg så olycklig ut. Han har nu lärt sig att det är ok att komma in till oss för sällskap, men mat får han äta inne i sitt eget kök. Just nu är han inte här, får se om han dyker upp igen.
Må så gott och uppdatera snart igen, kramar T & J

Snöberg

25 januari 2015 06:21

Djur är världsbäst på att se olyckliga ut;-) Han har det säkert bra! Saknar honom lite faktiskt. Så det kommer bli massor med gos när vi kommer hem�� I natt hade vi hotellets katt i sängen. På något vis har han klättrat upp till vår balkong och tryckt sig genom springorna i challusit(vet inte hur det stavas) Bar ut honom en gång men han hittade snart tillbaka... Kraaaaam