pomo

Direktlänk till inlägg 13 februari 2015

Spontanresa på sluttampen som vanligt:-)

Av Snöberg - 13 februari 2015 07:00

Vi var som skrivet dyngsura redan efter de första 5 min på den minimala båten som tog oss mellan Apo Island och Negros. De inte bara stänkte utan öste vatten över oss... Det var bara att försöka byta om på stranden, då detta var etapp ett på en lång dag på resande fot. Vi hittade en båtfärga som skulle ta oss hela vägen till Cebu. Det var en hemsk färd på en skraltig båt och vi kände oss, som kreatur påväg till slakt säkert känner sig... Efter en dag som började 06.00 var vi sent på kvällen var vi framme. I Cebu hade vi bokat ett lite dyrare hotell och njöt av lyxen med varmt vatten, skön säng och el dygnet runt:-) Det blev några lyxdagar med schopping och utekvällar:-)

Vi stannade en extra dag eftersom vi inte riktigt kunde bestämma oss för vart vi skulle åka här näst. Maldiverna-för dyrt. Fler öar runt Indonesien - för mycket transporter. Australien- för kort tid (skulle bli dyrt att ta oss till revet) Det fick bli det vi sagt att vi INTE skulle åka... Thailand. Vi bokade resa till Phuket för att ta oss till Khaolak... Det var ingen bra start på Thailändsk mark, då det visade sig att båda våra väskor försvunnit någonstans på vägen (mellan Philipinerna, Singapore och Thailand) �� Vi hade lyckats boka en mysig liten lugn resort med bungalowes och fin pool. Så det blev ett par slappa dagar vid poolen och äntligen massor med GOOD MAT:-)

Vi var dock mycket nervösa i två dygn innan våra väskor dök upp. Phu! Ett gäng som varit ute på en dykutfärd uppmanade oss att BOKA. Det var tydligen fantastiskt! Direkt bokade vi en fyradagars resa med det första dykcentret vi gick in på....